torstai 11. helmikuuta 2016

Tuunaajien kuningatar


Jokunen vuosi sitten olin graafikkona Stoassa http://www.stoa.fi/
Älyttömän kiva paikka ja ihan uskomattoman ihanat ihmiset. Siellä tapasin sellasen tosi rockin ladyn, Millin.

Milli oli kuulemma taiteilija. Oli kuulemma jotain joskus maalannutkin. Se oli laittanut Stoan kahvilan uusiksi ja nyt se sitten pohti siellä jotain tyynyjä ja varastoa ja pöytäliinoja...aina menossa ja mittailemassa ja kaikkea kummaa. Mä en silloin ihan vielä tajunnut koko sitä sen juttua, että niinku jollekin maksetaan siitä että se tuunailee? Olin ihan pihalla. Musta oli lähinnä vaan hauska, että me tultiin usein duuniin samantyyppisissä vaatteissa. 

Me oltiin moneen kertaan samaan aikaan siellä töissä, kummatkin teki erilaisia pätkiä ja pikku hiljaa mä aloin kuuntelemaan niitä sen juttuja ihan eri tavalla. Selvisi, että me molemmat tykätään itämaisista matoista. Oi sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta mikä mulle tuli - kukaan muu ei ollut siihen mennessä tajunnut mitä mä niissä näen. Kun puhuttiin tuunauksesta Milli näytti lehdestä kuvia kodistaan...hitsi mikä koti, muuttaisin sinne ihan koska tahansa. Siinä mun edessäni oli tuunaajien kuningatar, ei epäilystäkään.

Siinä vaiheessa mä olin itsekin saanut kipinän tehdä juttuja, mutta en mä uskaltanut mitään isompaa, jotenkin ajattelin etten osaa. Milli kertoi vinkkejä, kannusti yrittämään ja hitsi, se toimi. Pikkuhiljaa mä uskalsin kokeilla.

Niin ja on se lady vähän maalannut - sen verran, että voi taidemaalariksi kutsua. Kannattaa ehdottomasti tutustua, ne taulut ovat aivan käsittämättömän hienoja ja mä ottaisin ainakin omalle seinälleni ihan heti vaikka tämän:

 
Millin sivut löytyy täältä:

Ja miksi mä kerron teille Millistä? 
No mä tietty halusin vaan brassailla, että tunnen Suomen rockimman taidemaalarin :D 
Ei vaan, ilman Milliä en olisi innostunut tuunauksesta ja mun elämäni olisi huomattavasti tylsempää.
Kiitos ja kumarrus ihana Milli <3





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti