tiistai 2. elokuuta 2016

Askon retronojatuolin verhoilua


Sain muutama viikko sitten verhoilukokeilujani varten Askon vanhan nojatuolin.


Se oli päällystetty mustalla fleecellä. Revittyäni sen pois, alta paljastui alkuperäinen turkoosi kangas joka oli ehjä. Päätin jättää sen paikoilleen ja tehdä uuden päällisen suoraan vanhan päälle.


Olin saanut Iskusta valtavat määrät kangasnäytteitä joita päätin käyttää tuolin verhoiluun. Aloitin irroittamalla näytepalat pohjaliuskasta. Sitten oltiinkin jännän äärellä. En ole nimittäin oikeastaan koskaan ommellut, saati verhoillut ja halusin tehdä päällisestä tilkkutäkkimäisen. 


Hain äidiltä ompelukoneen lainaan ja päätin yrittää. Ensin ompelin paloja yhteen pitkiksi soiroiksi ja sen jälkeen ompelin soirot kiinni toisiinsa. Osasin!!!


Sitten mallasin päällistä tuoliin ja onpelin selkänojan hupuksi. Irrotin tuolista puy-osat ja niittasin ja naulasin uuden päällisen paikoilleen. Ei muuten ollut yhtään helppo juttu ja koska oma kukallinen vasarani oli kateissa, onnistuin naulaamaan isolla miesten vasaralla peukalooni niin monta kertaa, että se mokoma muuttui punaiseksi ja turposi.


Olen kuitenkin aika tyytyväinen lopputulokseen, ihan ensimmäinen ihan itse alusta loppuun saakka verhoiltu huonekalu.


Tästä on hyvä jatkaa...

Tämä projekti on toteutettu yhteistyössä Iskun kanssa, josta olen saanut päälliseen käytetyt kankaat. http://uusi.isku.fi/


3 kommenttia:

  1. Tiedätkö mikä on tuolin malli? Minulla on yksi samanlainen ja olen pitkään etsinyt toista. Juuri tuollaista korkeaselkäistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei valitettavasti ole aavistustakaan tuolin mallista :(

      Poista
  2. Suurkiitos tiedoista. Matalaselkäisiä on tosiaan runsaasti myynnissä, mutta jatketaan etsimistä.

    VastaaPoista