lauantai 17. syyskuuta 2016

Vanha nojatuoli sai vähän väriä


Vuosia sitten naapurilta ostamani nojatuoli alkoi olla aika heikossa hapessa.


Lastenhuoneessa sen kunto ei ollut häirinnyt johtuen ehkä valtavasta pehmolelujen määrästä sen päällä, mut kun päätin siirtää sen olohuoneeseen, oli pakko tehdä jotain.


Olin kesällä saanut Lanternan Iskusta http://uusi.isku.fi/ valtavan määrän kangasmalleja joista olin jo osan käyttänyt Askon retronojatuolin verhoiluun ja nyt päätin käyttää loput.

 
Ompelin ensin paloista suikaleita jotka sitten ompelin kiinni toisiinsa.


Tyynyn tein jo alkuvaiheessa kun pelkäsin etteivät palat välttämättä riitä sellaiseen tyynyyn jonka halusin - olin oikeassa.


Tuntikausia ompelua ja aina välillä palojen mallausta paikoilleen. En ollut tällaista tehnyt aiemmin, joten olin välillä täysin kadoksissa.


Kun kaikki tarvittavat kankaat olivat valmiit, kiinnitin ne niittipyssyllä runkoon. Ongelma oli käsinojien etuosat. En osaa ommella niitä muotoon, joten päädyin ompelemaan ne suoraan runkoon niin, että varsinainen iso kangas oli osittain niiden päällä. Mitäs sitten? Käsinojat näyttivät tyhmiltä.


Hetken mietittyäni päätin viimeistellä ne ompelemalla ne käsin, mutta millä? Monen kokeilun jälkeen päädyin siimaan koska ompeleet eivät silloin näy. Idea toimi yllättävän hyvin. Viimeistelin siimalla sitten koko nojatuolin.


Käsinojien ompeleet eivöt ole täysin symmetriset, mutta minua se ei häiritse.


Olen todella tyytyväinen, nojatuoli saa jäädä meille.

Tämä projekti on toteutettu yhteistyössä Lanternan Iskun kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti